Panelsamtal under Sensus Music Meetup i Örebro

Foto: Aiina Larsson/Sensus

Under årets Sensus Music Meetup i Örebro deltog Unga tankar om musiks verksamhetsledare Max Låke och medlemmen och rapparen Erik Lundin i panelsamtalet “Det svenska musikfrämjandet”.

Panelsamtalet följdes av ett musikmingel som anordnades av Sensus studieförbund, Svenska Oberoende Musikproducenter, Svensk live, Skap, Musikcentrum Riks och Unga tankar om musik in till musiklivsmingel.

Programbeskrivning av samtalet:

Det svenska musikfrämjandet
Just nu sker nedskärning från det offentliga på flera fronter samtidigt (studieförbunden, Kulturrådet mm). Var knakar det? När brister det? Vad vill vi se för musikliv på sikt? Finns det länder, regioner eller städer som har lyckats särskilt bra? Hur kan olika typer aktörer – offentliga, ideella och privata – ta ansvar? Vi delar framgångsexempel och tänker nytt.

Paneldeltagare:

• Mattias Franzén, Stim
  • Isak Bergström, Utvecklingsledare Musik, Region Örebro och tidigare UTOM-alumn
  • Erik Lundin, artist och medlem i UTOM
  • Anne Thomsen (Dansk Live)

Moderator: Max Låke, verksamhetsledare Unga tankar om musik